אור לעור

"קרני השמש ליטפו את עורה" משפט נדוש מתוך ספרים רבים , האומנם היו כותבים כך כעת?

כיום עולה המודעות לסכנות בחשיפה לשמש , התקשורת מלאה בפרסומים ואזהרות, והעצות רבות. וכל זה נועד למניעה. הרפואה הטבעית אף היא מצטרפת לקריאה , ומוסיפה ראיה משלה למניעה וטיפול.

העור

העור בגופנו שנראה תמים למדי יש לו מספר תפקידים :

  1. הגנה על רקמות הגוף
  2. נשימה – ספיגה של חומרים מבחוץ ופליטת אחרים (מלחים , אוריאה)
  3. איבר תחושה – יש בו קולטנים לכאב ,מגע, טמפרטורה.

העור עשוי משלוש שכבות שמכילות כלי דם, לימפה, קצות עצבים, בלוטות זיעה ועוד.

תפקידיו רבים  והוא מקיים קשרים רבים בגוף ומכאן נגזר טיפולנו הרחב שנגזר גם מהרעיון הבסיסי ברפואה הטבעית והוא ראייה הוליסטית -הגוף בכללותו והנפש כיחידה אחת . תפקוד מערכת או איבר מסוים/ת תלוי/ה בתפקוד איבר/מערכת  אחר/ת ולכן אנו עובדים על שיפור תפקוד כלל הגוף וחיזוקו. כאשר הגוף פועל במיטבו קל יותר להתגבר ולמנוע פגיעות . בין המערכות החשובות אציין את מערכת העיכול על כל חלקיה, לדוגמא פסולת שלא תפונה מהגוף על ידי מערכת העיכול או רעלים שהצטברו (כי הכבד שאחראי על הפירוק רעלים עמוס בהתמודדות עם הרעלים מהתזונה הלא בריאה) הגוף ינסה להיפתר מהם דרך העור ונקבל עור חלש שאינו יכול להלחם בחשיפה לשמש, הרדיקליים החופשיים יצטברו ועוד. בעבודתנו אנו בוחנים את מצב חילוף החומרים, ספיגת המזון, נתייחס להרגלי החיים של האדם, צורת האכילה שלו, וכמובן למרכיבי התזונה שלו ועוד.

איזון הגוף יעשה בעזרת תזונה אורגנית מתאימה, עשירה בויטמינים ומינרליים ,סיבים, נוגדי חמצון ועוד. תוספי מזון נמליץ לפי צורך, פרחי באך בהתאמה אישית יקלו בצד הרגשי,יפחיתו לחץ, צמחי מרפא ושמנים ארומטיים יותאמו אף הם ,ונעודד לקבל עיסויים שונים שמשפרים זרימת דם, פינוי הפסולת , מרגיעים ובכלל.

התזונה והשפעתה על העור

יש לאכול ירקות ופרות מגוונים וטריים אשר צבעם עמוק ועשיר. הם מהווים נוגדי חמצון חזקים. כאשר אוכלים ירק/פרי טרי האנזימים עדיין קיימים בהם ועוזרים לעיכול האוכל ובספיגה מרבית.

הסיבים בירקות יספחו את  הרעלים מהגוף. תוספת סיבים ניתן למצוא בכל הדגנים המלאים (חיטה, שיבולת שועל, אורז מלא ועוד).

נוגדי חמצון נוספים נמצא בנבט חיטה שעשיר גם הוא באנזימים. באופן כללי, נבטים עשירים במינרלים וויטמינים. אגוזים וזרעים יש בהם ויטמין E  שאף הוא נוגד חימצון.

תוספת של שום ובצל מסייעים לכבד ומהווים נוגדי חימצון חשובים.

אכילת קטניות (עדשים, שעועית, חומוס ועוד) תעשיר אותנו בויטמינים ומינרלים חיוניים, ובחלבונים חשובים.

רצוי לתבל את המזון בעשבי תיבול כמו כורכום, רוזמרין, פלפל ועוד…

הפחיתו מתוקים וסוכר לבן והורידו שומנים מוקשים כמו מרגרינה. הגבירו אכילת שומנים בלתי רווים כמו שמנים מכבישה קרה – שמן זית, שמן פשתה, זרעי פשתה טחונים.

איכלו דגים ממקור מים עמוקים כמו טונה ועוד.

ניתן לשתות מיץ גזר + סלרי ובכלל מיצי ירקות ירוקים וזה ניתן לעשות בכל בית בעזרת מסחטת מיצים קשים ולשתות כל יום כוס. עשו חיטה מומלץ מאוד.

תוספי פרוביוטיקה, אנזימי עיכול וחומצות שומן חיוניות – רצויים , אבל רצוי להתייעץ עם איש מקצוע.

חליטות צמחים – תה ירוק ,רוזמרין, מליסה, פסיפלורה, טיליה, לבנדר, קמומיל ועוד.

אמבט שמנים ארומטיים –  לבנדר, עץ האלמוג, עשו לימון, עלי הדרים, פטשולי ,גרניום ועוד…

אדם שמקבל טיפול קונונציונלי וסובל מתופעות לוואי בעיכול נמליץ  על  תה שומר, וג'ינגר ונענע חריפה יעזרו נגד בחילות.

עיסויים שונים תמיד מומלצים לנפש ולגוף.

כאשר נפגע האדם כתוצאה מקרינת השמש, ג'ל אלוורה יקל וירגיע את העור עם הכוויות.

שאר הטיפול ייגזר אישית לפי צורך ובראייה הוליסטית .
ותמיד נזכור שרפואה משלימה הנה רפואה שלמה ושיהיה לכולנו המשך קיץ בטוח.

המתכון להצלחה ארוכת טווח לירידה במשקל

הרשם וקבל טיפים שבועיים

שם משפחה ואחריו שם פרטי (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)


תחומי פעילותי
צור קשר

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

נושא

תוכן ההודעה